Capri, my sweet Capri.

Jag är alldeles trött. Har hållt på med bilen hela eftermiddagen och vaxat, gnott och gnidit. Har i alla fall fått gläns på mer än halva bilen. Dock orkade jag inte mer, armarna var alldeles slut efter allt suttande från polermaskinen. Resultatet blir i alla fall över förväntan, och jag kör ändå latvarianten utan riktig cleaner och sånt. Tänk om man polerade som ett proffs, jäklar vad fin Caprin skulle bli då!

Under tiden jag höll på med det, satt far min och bytte länkarm. Skönt med en ny, så man slipper känna hur det glappar. Imorgon ska han fixa avgasrör/dämpare/system - grej. Ett hemmabygge blir det. Hoppas det funkar i alla fall.

Mycket bil-prat har det blivit nu. Men jag älskar min bil. Caprin. Aahh... blir alldeles salig när jag tänker på den till och med.

Jag och pappa har även renoverat en cykel idag, som ska med tillbaka till Tuna sen. Varje normal människa skulle ha köpt en cykel med alla delar på plats, och alldeles trampklar. Men inte jag inte. Dels för att jag är snål och inte vill lägga mina pengar på det. Och dels för att jag vet att det finns en hel park med cyklar bakom friggan. Så idag har det skruvats och monterats på nya saker på hojen. Och jäklar i mig så funkar den. Ful är den, men lagom stor. Och det är ingen garanti för en dvärg som jag. Pappa verkade dock inte uppskatta att jag tvättade hojen med rödsprit, men det var ju gryyymt effektivt. Den var ju alldeles skabbig innan också, så vad gör det för skillnad. Pettitessa!

Man tror att man ska ha semester när man kommer till öen, men icke. Herregud. Varje minut är uppbokad känns det som. Men jag bestämde idag att jag ska sluta ha dåligt samvete för alla människor jag inte hinner träffa och alla saker jag inte hinner göra. Man är inte mer än människa.

Ja. Jag hatar verkligen alliansen. De är bajs.

Däremot älskar jag Maj. Idag fick jag ett mms av syster som hette sMAJl. alltså som i smile. För lilltjejjen har börjat le nu. And so the moster-fjäsking-moves begin :D


Kommentarer
Postat av: Johanna

Min far brukar ha lite t-röd i vattnet när han ska tvätta fönstren, dom blir skiiiinande rena! Försökte få andreas att också vilja hälla i t-röd när vi ska tvätta fönstren, han vägrade... Why? Det är ju inte precis som att vi ska dricka vattnet eller slicka på fönstret!

Postat av: matilda

OOh så bra att du har en bil! Nu kan du ju göra utflykter i landet! Kanske en tur ner till södern för en helg kanske ;)
Synd att du ska över till ön till sommaren, annars hade jag kunnat ta mig i kragen och åka tåg till dig :(

2007-04-13 @ 20:48:20
URL: http://mystiskt.blogspot.com
Postat av: Marie

Hej hej hallå!
Tvätta du cykeln med rösprit me?
jag tror jag får testa, tror du de funkar på folkrace bilen me? Har faktiskt startat upp idag o den gick som en klocka, de e saabarnas saab de. Hoppas de gick bra att köra till e-tuna idag.
Ha de bästans! Nu ska jag ut till mitt folkrace projekt no.2. /Marie

2007-04-15 @ 12:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback