Balkongblommor och Rally Gotland

Varför vaknar jag så tidigt när det äntligen är sovmorgon för min del? Det är fan orättvist.

Spenderade dagen igår med att piffa balkongen. Eller ja - rättare sagt verkligen försöka piffa den. Städade sådär lagom grundligt, och putsade fönstrena. Åkte även iväg för att inhandla lite blommor som förhoppningsvis ska lysa upp min tillvaro lite. Hade planterar-verkstad inne i lägenheten och det var jord all over! Men slutresultatet blev i alla fall acceptabelt. Så nu har jag mitt lilla bord, med tillhörande stol, och en stol till i andra änden, och en gött snygg matta där ute på den lilla betongfyrkanten. Och så några hinkar med blommor. Man hade ju här önskat att jag kunde lägga ut en bild, jag veeeet att ni vill ha det. Ni kanske inte ens kommer kunna sova inatt för att ni inte fick se en bild. Men jag kan inte göra nått åt det, eftersom CSN hatar oss studenter och ger oss skitlite pengar att leva för så därför har jag inte råd att köpa en kamera. Och jag orkade bara inte släpa ut datorn på balkongen, och fota med webcameran. Om jag nån dag får extra energi så ska jag fixa det, och ni kommer åter kunna sova lugnt. Men bara kanske?


På kvällen så stack jag iväg till Johanna för att förfesta innan utgång till Lotus. Där fanns även hennes supertrevliga kompisar Emma och Fran. Skoj att träffa lite nytt folk. Hade en trevlig kväll, och gillade Lotus eftersom de spelade bra musik. (Sug åt er Hamnplan 5). Var dock nykter i vanlig ordning. Det är ganska konstigt det där. Under mina gymnasieår festades det friskt, men nu är det inte så längre. Har väl iofs mina anledningar, men det är ändå skumt. Jag behöver turligt nog inte alkoholen för att ha roligt, utan klarar mig rätt bra ändå. Undrar bara när jag ska sluta vara så blyg? It's a curse I tell you!

Vaknade imorse ALLDELES för tidigt, och det var alldeles ljust och varmt och grannarna pratade så högt så jag nästan hörde vad de sa till varann. Stööörigt. Masade mig i alla fall ur sängen och skärpte upp mig lite och åkte ut till Tuna Park. Spenderade några timmar där och hittade i alla fall två fina tröjor. Dessutom blev jag KÄR i hela två par skor. (Ovanligt?), och om nu någon känner att de har en 500ing till övers så tar jag tacksamt emot den. För jag vill ha dom där skorna jääättemycket.


Sen har jag inte åstadkommit så mycket mer idag, sett lite film och pratat i telefon. Men det är inte så bara, för jag pratade med Annica. Hon är nyss hemkommen från Australien/Thailand, och jag inte pratat med henne sen i januari. Skööönt att ha henne hemma igen : )


Min mamma är jättesnäll. Hon är alltid snäll, men nu har hon varit extra snäll eftersom hon räknat ut hur mycket jag skulle dra av för resor när jag deklarerade, och jag har inte lyft ett finger. Vilken lyx. Och resultatet blev bra också, kommer få tillbaka över 5000 pix. Yee-haw! (Men det är inte förrän i juni, och då kanske inte skorna ens finns kvar så om nån nu tänkte ge mig 500 spänn och kom på andra tankar när jag nämnde skatten så gå tillbaka till det ni först tänkte. Snygga skor - Stackars Linn - Ge pengar!)


Har haft en stark Gotlandslängtan i helgen, eftersom bror Linus körde sitt första Rally. Hade gärna varit med och fått se honom sprätta grus på publiken. Istället har jag fått avlagd rapport från utsända familjemedlemmar och vänner på plats där i skogen. Brorsan och hans kartläsare slutade som fyra i sin grupp, jag är GRYMT imponerad. Hittade lite bilder från Rallyt, och tamejtusan hade grabbarna fastnat!
image71


Kommentarer
Postat av: matilda

jag vet hur det är med sovmornar.. igår hade jag min första på över en vecka. Inte nog med att jag vaknar tidigt och sedan får ligga och småslumra nån timmar. Klockan NIO börjar de borra och ha sig någon våning ner. HALV TIO ringer det på dörren. EN snubbe vill sätta in en avfuktningsfläkt! Han blev rätt förvånad när jag sa att jag redan hade en...

5000 tillbaka! wow! det var inte illa! Grattulerar!

Postat av: matilda

jag vet hur det är med sovmornar.. igår hade jag min första på över en vecka. Inte nog med att jag vaknar tidigt och sedan får ligga och småslumra nån timmar. Klockan NIO börjar de borra och ha sig någon våning ner. HALV TIO ringer det på dörren. EN snubbe vill sätta in en avfuktningsfläkt! Han blev rätt förvånad när jag sa att jag redan hade en...

5000 tillbaka! wow! det var inte illa! Grattulerar!

2007-05-01 @ 12:45:48
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback