Återigen...

Tillbaka i Stockholm. Det börjar bli en vana. Men detta är ju sista chansen att umgås ordentligt med systren innan de flyttar till Bryssel för ett tag.

Återhämtat mig ganska snabbt från den riktigt ondsinta förkylningen som hoppade på mig i tisdags. Nu låter jag värre än jag känner mig, och det är ju himla positivt. Fattar inte hur man kan gå från halrisig till vrålförkyld på en timme. Och måste denna timma vara just en lektionstimma? Skumt. Men men, easy come easy go. Det kan man ju vara glad för.

Var på IKEA idag, och handlade lite missing pieces till mitt hem. Bland annat en liten jobbarhörna, med skrivbord, hurts och stol. Perfekt! Hade satt en budget lite löst i huvudet på tåger ner till Sthlm, och den sprack med bara 32 spänn. Hur prima är inte det gjort av en som inte kan räkna!

Ska sitta här i Kim och Thords lägenhet imorgon och plugga, plugga, plugga. Ska skriva en litteraturseminarumsinlämning. Det skulle kunna vara roligt, men en av böckerna jag behöver läsa var verkligen riktigt jävla tråkig. Dumt eftersom den jag läste igår sporrade mig och fick mig att tänka. Men det är väl bara att bita i det sura äpplet och plöja. Det har man ju gjort ett x antalt gånger allaredan unde denna månad.

Det får mig osökt att tänka på: DET HAR BARA GÅTT EN MÅNAD!!! Det känns som en mycket längre period. Men på onsdag åker jag till Gotland. Vad jag längtar. Längtar efter mamma, pappa, Linus, Linda, Sira, Josse, Marie, Ella och precis allt. Men mest av allt längtar jag efter Sasha. Åh, Sasha.

Allvarligt. Mr Äckel i tunnelbanan. Vad tar du dig till. Don't ever touch my hair!


"Det är lätt att tänka bakåt när förvirringen tar fart

och när jag känner så då tänker jag på dig

Allt är så förgängligt allting kan brisera snart

Men du är oförstörd för mig

Du är oförstörd för mig


Men tiden har sin rätt att förändras där den går

Och den är hos dig nu, hos dig och din vän

Jag ska aldrig mera lägga mig med huvudet mot ditt hår

och aldrig älska dig igen

Aldrig älska dig igen


Men vid vägen längs bäcken som sakta ledde hem

Där är himlen lite närmre för mig

Där har tiden gjort en hållplats för oss och allt som hänt

Dit kan jag gå och sakna dig

Dit kan jag gå och sakna dig


Men nya dagar väntar med nya tidsfördriv

och allting liksom kräver mera nu

Så ta dina minnen och försvinn ur mitt liv

Älskade älskade du

Älskade älskade du"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback