Storköp, återkomster och sommarliv

IDAG HAR JAG KÖPT EN DAAAAATA. Är väldigt glad, men lite rastlös samtidigt. De var slut på lagret så de beställde hem en ny. Den skulle komma på tisdag så jag får väl hålla ut. Men det riktigt sjuka är att jag köpt en dator som kostar lika mycket som hela min månadsinkomst var för tre månader sen. Och då var ändå den nedsatt i pris. Undrar om slutsatsen blir att praktiklönen var åt helvete för låg eller att datorer kostast alldeles för mycket idag? *fundera*

Förra helgen var så himla, himla bra att jag nästan önskar att det fortfarande pågick.
Startade med en kort fyradagarsvecka, och en glassardag på fredagen.
Fredagen var ju som bekant midsommarafton och festen på kvällen ägde rum i systrens och Toads hus. (COOLT). Det var trevligt var det, inget röj måste jag ju erkänna men trevligt. Det är ett glatt gäng plus en galning. Han slog mig i huvudet, får det gå till så? :)

Sen på lördagen så gasade jag och Ekkorn satt i granen-Marie och kollade på rägerbilar på Kneippbyn. Och ett och annat chix. Senare på kvällen så begav vi oss ut på krogen (Hamnplan såklart) och var båda på riktigt partajhumör. Synd bara att Jossäfiiin inte orkade följa med efter jobbet. Men men, there will always be a next time. I alla fall, händelserik kväll. Jag fick en öl i skon, Marie höll på att puckla till två brats och någon mystery guy satte griller i skallen på mig. Undrar än vad för en filur han var.
Körde hemåt i natten, men svängde av till syrran och en miniefterfest. Där väntade Thord som var brottningssugen så det vart bara att kavla upp ärmarna. Trot eller ej så var Thord för stark, haha. Sen lyssnade vi på Boten Anna om och om och om igen.

Söndag spenderades med Marie och Bibban och lite SerafiaMonikaErik. Plus att jag skruvade ihop min assnygga nya byrå. Neat neat. Sen grillades det vid stora Bläsnungs-huset. Sen var helgen över. Men jag har laddat för denna också, hoppas den blir lika glad och skoj.

Jenny har kommit hem. Hurra! Och Beccy kommer snart hem. Hurra hurra! Och Kim och Thord har snart semester och kommer va här i flera veckor. Hurra hurra hurra!

MEN. Varför tolererar alla att Israel är såna jävla översittar-skitskallar? Ingen vågar säga någonting, för då anklagas man för att vara anti-semit. Men denna aggression över Israel har ingenting med deras religion att göra. Det handlar om att man KAN inte bara gå in i ett land och ta deras regering tillfånga. Det är som att stämpla Vi vill kriga i pannan på någon. Jag förstår att det sticker i ögonen på folk i allmänhet att Hamas styr Palestina, men det är folkvalt. Så länge de är villiga att samarbeta till ett bättre läge mellan länderna har vi inget att klaga på. Den del av Hamas som styr verkar faktiskt vara ganska vettiga. Det är de militanta galningarna man ska vara rädd för. Och de finns fan i alla länder. Sluta mesa er FN och andra och ta tag i det här nu. Man kan inte tolerera översittare på det här sättet. (Förutom USA konstigt nog....)

Okej.
Winnerbäck & Hovet 24 juli. Linn, Josefine, Ella och Serfia. Yeah!!
Laleh och Stefan Sundström 18 juli. Linn och Kim. Yeah!!
Kommer Håkan ner också då gråter jag av lycka.

Nu ska jag ringa min äldsta compadre och tjöta lite. Peace out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback