Regnig måndag

Det bara vräker ner, hela dagen. Känns inte som det blev ljust idag ens. Men men, har man flyttat norrut så har man *tss*. Har skrivit en och en halv sida på tentan idag, men ändå känns det som jag gjort för lite. Gah! Stressad kallas det. Fast jag försöker att inte vara det, men det är ganska svårt. Har också skrivit en sida om vetenskapsteori som jag tydligen ska redovisa på frdag. Blörk. Vill inte alls gå på uppsamlingsseminarium, och trots små försök att slingra mig ur det har jag inte lyckats. Dumt. Men det är bara att gå dit, le, rabbla och sen gå hem igen. Förhoppningsvis tar det inte hela förmiddagen.

Anna Ternheim. Har ni hört hennes låtar någon gång? Dom är så vackra, men det är nog framför allt hennes röst som gör det. "Shoreline" som är en cover på en Broder Daniel låt, jag ryser i hela kroppen. Och får ni möjlighet, lyssna på "My secret (naked version). Då gråter jag nästan. Ah, blir helt salig.

Varför vaknar jag ALLTID en halvtimme eller kvart eller så innan klockan ringer på morgonen? WHYYYYYY!

Går och rimmar lite hela dagarna. Försöker komma på kluriga rim till familjens julklappar. Det är vår relativt nya tradition. Vår julafton är så skön. Förut när man var liten var det bara Kalle Anka och sen riva upp paketpapper. Jag och Linus var helt vilda. (har till och med sett det dokumenterat på film, heelt sjukt)
Men numer blir det inte så. Kim och Thord firar jul vid två olika familjer, och kommer till oss sist, vilket är ganska långt efter Kalle. Vi äter julbord och sånt som man gör. Sen börjar vår paketutdelning. Aldrig innan åtta-nio på kvällen. Det tar timmar för oss att blir klara, eftersom alla paket måste innehålla rim, och man tar aldrig mer än ett paket åt gången. Jätteroligt är det. I alla fall, det är dom rimmen jag går omkring och funderar på nu. Har bara kommit på två än så länge. Men det är många dagar kvar till julafton ;)

Anna Ternheim - My secret

Today must have been one of the strangest days
Some would say that you won’t find love that way
The best days are not planned by common sense
By lack of time
You just happen to be where everything feels fine

It’s a new secret I have found

From today I'll change my priorities around
I’m no longer in command, and people say
I’m off solid ground and you're to blame
But they don’t understand, people never do
It's confusing, I don’t expect them to

It’s a new secret I have found

Today must have been one of the strangest days
I found a place where I could stay
And people say that it will kill me,
But they don’t understand
People never do, but it makes sense to me
To be senseless to change my plans for you

It’s a new secret I have found

And I'm off solid grounds for you


Kommentarer
Postat av: matilda

det där med att vakna för tidigt har jag också funderat över. Kan bero på att man är van att klockan ringer en viss tid och att hjärnan väcker en lite behagligt tidigare så man slipper väckas av oljudet och hoppa några meter upp.... En teori bara...

Postat av: Linn

Jo, den teorin har nog en del sanning i sig. Men om man som jag inte går upp på regelbundna tider, utan olika varje dag. Hur kan det då komma sig?

2006-12-13 @ 21:37:42
URL: http://linnsalabim.blogg.se
Postat av: matilda

då faller nog den teorin...

du kanske har en inbygd klocka inom dig? som den krokodilen i Peter Pan...

2006-12-13 @ 22:13:24
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback