Homesick!

Det finns en del komiker i det landet som borde krönas till kungar eller något. Sissela Kyle. Shan Atci. Johan Glans. Och den allra, allra bästa. Magnus Betnér. Den mannen är uppfödd på bittermandel och citroner. Och han är så vansinnigt roligt. Tittade på Parlamentet förut, och han drog några så härligt råa skämt om barn. Sånt som man egentligen inte får säga, kanske därför det blir så vansinnigt roligt också.

Nått annat roligt. Ni måste, och jag menar måste kolla denna länk. HAHAHA!
http://bubblare.se/langt_ner_i_halsen/
Allvarligt, jag avlider nästan av skratt när jag ser detta. Och mot slutet, LYSSNA noga!

Jag får ofta höra kommentarer om att jag är kort. Är hela 159 cm på mina långa dagar. Och detta är tydligen något roligt, och ger människor rätten att driva med mig. Brukar oftast inte bry mig, det är helt okej, skoja på bara. Men ibland kan jag blir förbannad, men det beror nog mer på en dålig dag än något annat. I alla fall. Jag har kommit på en sak som jag kan göra, som inte många andra längre personer förmodligen inte kan. Och i synnherhet inte flaggstången Linus som är min största plågoande. ("Linn ä ba nie centimeta från å behöve ha bilkudde.....muahaha" brukar det låta....). Till saken. Jag kan ligga raklång i ett badkar. Ha. Det är min kvalitet! Äh, okej. Jag svamlar. Så kan det bli ibland.

Jag är väldigt, väldigt, väldigt trött just nu. Men samtidigt väldigt, väldigt, väldigt uppåt. För DET ÄR BARA TVÅ DAR INNAN JAG SKA TA TÅG,BUSS,FLYG HEM!! YEE-HAAW! Har faktiskt aldrig varit så här länge hemifrån, då menar jag alltså utan att träffa min mamma och pappa. Det går förvånansvärt bra, men samtidigt längtar jag hem väldigt mycket.

Imorgon är det tvättstugan och tokplugga på tentan så att jag kommer en bit framåt. På tisdag är det städa, packa och vara i skolan en sväng. Ska även titta på lite kläder. Och på onsdag sticker jag hem. Yeeees.
Ska bli så roligt att träffa alla. Och Kim kommer ju hem bara två dagar efter mig. Då ska jag klappa henne på magen. Bäääääbis.

Det är julafton om en vecka. Konstigt att jag hade mer julkänsla för två veckor sen än nu. Men det ändras förhoppningsvis och förmodligen när jag börjar med juliga saker igen. Är dock lite oroad över tomtens vetskap om mitt år. För jag har inte varit särskilt snäll. Eller som Johanna uttryckte det så fint häromdan: "Det bor en ond människa inuti dig Linn". Eh. Jo. Och jag kan inte dölja det så bra längre.

En sak som var bra, eller jag hoppas det var att jag har varit sjuk som fan idag. Och då betyder det att jag kanske slipper vara det på Gotland. Jag håller alla mina två tummar.

Nej. Over and out. Fast föresten. Jag vet är det är minst tio personer som läser den här bloggen dagligen. Men jag får ALDRIG några kommentarer längre. Shape up!


Kommentarer
Postat av: Moberg

Okej! Nu shapear jag upp mig! Tack för det otroligt snygga julkortet, snyggaste vi fått hittills! Och ja, vi har fått fler än ditt, =P.

Postat av: Anonym

skansen gav iaf mig så mycket julkänsla så att det nästan kändes som att julen var slut när jag shoppade på gatorna i stan!

2006-12-18 @ 16:56:15
Postat av: matilda

Då är du en hel halv centimeter LÄNGRE än mig! Det du... :p

2006-12-18 @ 20:52:49
URL: http://mystiskt.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback