Äntlisch!

1 december. Jag har längtat väldigt mycket efter detta datum. Nu får julen börja. Nu behöver jag inte hålla mig mer, nu får jag byta julfascistLinn till julmysLinn istället. Jag tror min omgivning jublar ;) Har spenderat några timmar här på eftermiddagen med att sätta upp julgardiner, mossat och grejat till min adventsljusstake, satt upp de elektriska ljusstakarna samt hängt upp min enorma adventsstjärna i fönstrer. Nu är det fiiiint här. Har en del annat som också ska upp, men det får vänta lite. Allt roligt ska inte komma på en gång. Dock har jag inte tänt något eftersom det inte är 1 adven förrän på söndag. Och då får man tända. Men eftersom jag inte är hemma då så preppade jag idag.

Jag åker till Stockholm ikväll, och möter Josse på Centralen. Därifrån tar vi vårt pick och pack och åker till Essingen, och tänkte bo där i helgen. Vi ska gå på julmarknad på Skansen, och även besöka Street julmarknad. Det är tanken i alla fall, sen vet vi ju inte vart det hamnar. Jag ser i alla fram emot det jättemycket, julmysa med bästa kompisen. Kan det bli bättre? Nu passar det också väldigt bra eftersom jag har väldig hemlängtan. Den här helgen också relativt lugn med tanke på skolarbete. Sen börjar det tunga med hemtentor och annat, så det är bra med en liten semester. Är man hemma tänker man på skolan hela tiden ändå. En annan sak som är rolig med att åka till Stockholm är att jag får ytterligare en lägenhet att pynta i. Ska jula till det lite, så att Kim & Thord får lite mysigt när de kommer tillbaka från Bryssel. Det är inte många dagar kvar inte.

Ska försöka plugga lite innan jag åker med tåget bara. Vi ska ha ett litteraturseminarium om mobbing på tisdag. Det kommer bli roligt, men samtidigt inte. Ämnet är så hett alltid, man kan diskutera och resonera hur länge som helst och det är roligt och viktigt. Men nu fick vi reda på denna uppgift en vecka innan. Och våra lärare skrev i sitt mail att vi inte skulle räkna med att hitta litteratur (vi ska läsa 150 s. inför seminariet) på biblioteket för alla arbetade kring mobbing just nu. Vi skulle köpa en bok skrev hon. Ja, för alla har ju asmycket pengar den här tiden på året. I alla fall, Johanna och jag drog en repa och letade böcker igår. Som läraren skrev, ingenting kvar på biblioteket. Akademibokhandeln, slut. Bokia, nada. Det som återstår är några avhandlingar vi fick av läraren, som Skolverket har skrivit. Yes. De brukar ju ha inspirerande texter. INTE!

Jag äger ju ingen digitalkamera (kom ihåg det tomten!!) och kan därför inte ta nån bild på min fina juliga lägenhet. Men jag letade fram en bild från julen 2005. Våran gran, som såklart jag pyntat. Kim fick inte hjälpa till alls, muahaha!
Julegranen

Det kommer bli annorlunda jul i år. Linus och Linda bor inte på Själsö längre. Alltså kommer de inte vara där hela dagen. Kim har en jättemage. Det kommer bli spännande. Nästa jul blir ju ännu häftigare, när vi alla har fått en liten bebis att skämma bort. Haha! Sasha kommer bli avis. (Märks det att jag har hemlängtan....hrm).

Jag kan inte låta bli att undra vart Henrich har tagit vägen? Har han gått vilse? Det är tråkigt.

Nej, nu måste jag fixa och dona ihop mej lite så jag inte missar tåget sen.
Kommentera mera!


Kommentarer
Postat av: Elisabet

Vad bra att julfascisten är borta. Har ätit både lusse, pepparkaka och druckit must. Men NU törs jag erkänna! Ses på littsem 7 ! oooootroligt bra tajming, precis när jag kommit i gång med hemten 2.

2006-12-04 @ 20:54:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback