Förra veckan fast ni får läsa det nu....

För det första, det här är förmodligen skrivet för flera dar sen. Jag sitter hemma, det är måndag 21/8 och stora visaren pekar på 2, den lilla på 8. Men det har hänt så mycket att jag känner att en B-logg är på sin plats. Även om jag inte äger någon uppkopling just nu. Svammel svammel. Mitt ordbehandlingsprogram (jaa, det är såna ord vi svänger oss med på högskolan…hihi) vägrar skriva B-logg. Den skriver, ja ni ser ju. Jäääääävla pappskalle.


Var ska jag börja då? I fredags morse åkte jag med min mamma och pappa och jättelasset med saker till Eskilstuna. Kom fram till lägenheten och den var inte riktigt vad jag förväntat mig. Besviken först, men nu, lovin’ it! Råbergstorp heter området, Domaregatan 2B är adressen. Please come! Bussen ligger tre minuter härifrån och tar mig raka spåret till skolan. Hur glassigt kan det bli. Det största och just nu enda minuset är att den närmsta butiken är en Lidl. Herre min je. Får odla egen potatis på balkongen eller något. Haha!


Hur som helst. Vi kånkade och bar upp alla grejer upp till tredje våningen, big phieu! Dagen efter handlade vi upp hela IKEA i Västerås, och lite andra affärer med. Sen åkte mamma och pappa till Stockholm och kvar blev jag med kartongerna. Mindre roligt, men nu är de prydligt undanstoppade. Lägenheten ser ut som ett hem, så när som i alla fall. Det är en del ganska stora tomma hörn, och lite kala väggar. Men annars så. Kommer en laddning IKEA-grejer i helgen från Stockholm så då kanske det blir ännu bättre.


Skolan då. Upprop idag. Mycket information till en liten och trött hjärna. Imorgon kursupprop, sen ledigt. Det är sjukt mycket nollnings-aktiviteter i två veckor nu. En del verkar kul, annat bara larv. Ikväll verkade kul, Kårinvigning typ, men jag orkar verkligen inte. Fast å andra sidan är det party alla kvällar i princip så jag hinner med det också.


Allting är väldigt omtumlande just nu, så jag vet inte riktigt vad jag ska skriva och inte.

Men det känns bra, förvånansvärt bra.

Tänker på er där hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback