"Det är ett nytt liv"...

... för att citera Lars Winnerbäck.

Sista dagen på Gotland idag. Imorgon bitti så seglar jag iväg i sällskap av två flyttare (mamma och pappa...) och beger mig till min nya lägenhet i Eskilstuna. Det är spännande, roligt, läskigt, pirrigt, sorgligt, skönt, nervöst, utmattande och jäkligt häftigt. Ja, jag inser att jag är långt ifrån den första och sista som gör en sån här flytt, ifrån allt man kan och vet till en total ny miljö, men jag tycker i alla fall att det är stort. För mig är det alldeles ofantligt stort. Jag ser fram emot det så jag blir blå. Alltså, en smurf i eskilstuna imorgon.

Jag kommer sakna massor med saker. Är ju en sån familjemänniska som klänger och hänger på föräldrar och syskon, men det kommer jag klara. Kommer sakna mina kompisar som jag verkligen trivs med och litar på, men jag kommer klara det och kanske tom hitta fler. Kommer sakna Själsö, friggan och ön över huvud taget, men det kommer jag klara. Det är bara två saker jag tror kommer bli riktigt kämpiga. 1. Ingen Capri, ingen bil över huvud taget. Jag hoppas det finns en raggarkultur i Eskilstuna så jag i alla fall kan få titta.
2. Sasha. Hur i helvete klarar man sig utan en katt? Och framför allt min katt? Det kommer bli förbannat svårt.

Försökte göra en adressändring nyss, herrgud. Man måste ju ha akademisk examen för att kunna reda ut det där. Man måste veta än det ena, än det andra. Phieu...

Har varit förvånansvärt lugn denna vecka, trots allt som ska göras och så. Men det har varit välplanerat och bra med tid så jag är så gott som klar att börja lasta bil och kärra när föräldrarna kommer hem. Först nu i eftermiddag har jag börjar inse vad som komma skall och bena börjar bli lite skakiga. Men det är nog så det ska vara.

Marie och Bibban - Tack som fan för den här sommaren. Att ha er två vid Kokometen har varit guld. Hoppas det blir likadant nästa år. Ni måste komma och hälsa på!
Ella, Serafia, Annica, Jenny och andra. Klart ni är välkomna också ;)
Kommer sakna er allihop.

Jag är stor nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback