Another day, another worry...

Sitter återigen i skolan. Är ledig idag, i alla fall från lektioner. Men det finns ju annat att göra.

Var på min första föreläsning igår. Fick åka till Västerås för att lyssna, men det var det värt. Äntligen fick man börja tänka och fundera på sånt som inte innefattar kurslitteratur, ekonomi, kompisar osv osv. Man fick börja tänka ur ett lärarperspektiv. And it’s on! Wohoo!


Hade ju besök av Marie här i helgen/veckan. Fan vad skoj. Mer sånt!


Jag har ännu inte gjort någon adressändring. Måste först kolla upp hur det blir med valet i såna fall. Att jag liksom inte hamnar i någon gråzon där jag inte bor på Gotland, men heller inte är registrerad i Eskilstuna ännu. Det brukar ju ta några veckor det där har jag förstått . Ska läsa på lite. För jag vill för allt i världen inte missa mitt allra första riksdagsval, och det är ju inget tråkigt val direkt. Jag vill vara med och knäppa Alliansen på näsan. Hårt och snärtigt.


Måste gå till ICA och hämta mina böcker sen idag. Det är helt vansinnigt vad det kostar det där med böcker. De borde skämmas. Fattar inte varför man behöver köpa kurslitteratur för typ tusen spänn när kursen börjar nu och är färdig i månadsskiftet oktober-november. Helt galet. Förhoppningsvis är de något att ha och man kommer använda dem i yrket sen.


Måste verkligen komma ihåg att boka till i tvättstugan sen. Herregud. Det måste ju vara det tråkigaste någonsin. Tvätta kläder när man har egen tvättmaskin är lyx, då kan man kasta in en maskin sen glömma det. Men i tvättstuga, det är ett jävla rännande hela tiden.


Usch vad jag gnäller. Det är nog bara för att jag inte fick sova så länge som jag ville i morse. Mycket ljust här på morgonen.


Saknar min Sasha. *gråt* Försöker flörta lite med katterna här i området men de vill liksom inte prata med mig. Taskigt tycker jag.


Nowdays är kravet på lite kommentarer här i bloggen jävligt mycket större. Och på mail. Om ni får reda på vad som händer i mitt liv vill jag veta vad som händer i era. Damn it!

Avslutar med lite Martin. (Som numera spelar i grymt braiga Nina Rochelle)


”hon tänker bort, bort, bort, iväg

och packar väskan hela dan

lägger kläderna på hög

det har hon gjort sen hon var barn

hon vill alltid rymma ut

men något håller henne kvar

en jättestor flygplansbyggsats

som aldrig riktigt blivit klar


hon sitter stilla

och önskar hon föddes

på månen med stjärnorna som tak

där uppe i rymden

är allting en helt annan sak


hon tittar upp på allt det blå

väskan är som hennes son

hon samlar mod men är rädd ändå

att lämna alla gamla stenar och strån


hon sitter stilla

och önskar hon föddes

på månen med stjärnorna som tak

där uppe i rymden

är allting en helt annan sak


jag har en kam med hennes namn

en förväxlad julklapp från –85

redan då var hon på språng

men kom ändå alltid hem


hon gråter ibland

och önskar hon föddes

på månen med stjärnorna som tak

där uppe i rymden

är allting en helt annan sak

och natten är avklädd

i natten finns månen som organ

och väskan är packad

och månen är full här över stan"



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback