Äntligen!

Lättad! Har haft två stora saker som hängt över mig ett tag nu. Först och störst. Ansökningar till högskola inför hösten. Skickade iväg dem i torsdags, i helt overkligt god tid vill jag tillägga ;)
Jag har äntligen bestämt mig vart jag vill, och jag tror faktiskt att jag kommer hamna där. Det blir Lärarprogrammet, inriktning Språk & språkutveckling på Mälardalens högskola, och denna utbildning ligger i Eskilstuna. Det ligger när Stockholm, men det är inte Stockholm. Det är "nära" och lätt att ta sig till Gotland. Det verkar vara ganska bra chanser på schyssta bostäder. Och viktigast är ju att de har just den inriktningen jag vill gå. Har även sökt till Stockholm och Kalmar, men det är E-tuna jag siktar på.

Och sen Högskoleprovet. Gjorde det igår, med mycket tandagnisslan i början, men senare var jag bara trött ;) Det gick ungefär som jag väntat mig, tror till och med att poängen blir högre än jag väntat mig. Men definitivt besked får jag inte förrän om fyra veckor. Bara lite besviken på engelskan, trodde att jag skulle klara mig bättre där. Men det vägs upp av matten där jag faktiskt hade rätt på en tredjedel. Chock!!
Men det var svårt, kommer nog aldrig göra det där provet igen. Alldeles för mycket press konstigt nog. Behöver ju inte göra det heller, gjorde det mest för skojs skull, se vad det var för något. Upplevde det iofs inte som särskilt skoj igår, men idag känns det bra.

Fick kasta mig i Fiestan och köra till Själsö idag, trots att det inte var planen. Kom på att jag måste hämta en väska, och en hålslagare. Hinner inte annars i veckan. Men det innebar ju också att jag kunde sitta ner här en stund och skriva. Fått mina deklarationspapper också, får tillbaka lite över 3000 som det ser ut nu, och då har jag inte ens dratt av för mina resor i somars. Deddu! Kan vara skönt med lite caching.

Ska om en liten stund sprutta iväg till Hogrän, där min bror sedan igår bor tillsammans med Linda och Siran. Det känns faktiskt hemskt skönt att han fått flytta hemifrån, inte för att jag inte kommer sakna honom här på Själsö, men mer för hans egen skull. Mycket slitsamt att bo hemma hos mamma och pappa när man är 22 och har ett eget liv. Hell, jag fattar inte hur det ska gå för mig att flytta hem igen sen i juni. Men det är ju bara över sommaren.

Sticker till Stockholm på torsdag för att leva om där över helgen. Träffa Kim & Thord och Annica. Träffat Kim & Thord himla mycket detta år, men det är lika roligt ändå. Och att träffa Annica ser jag fram emot. Det har jag inte gjort sen jul!

Och en annan rolig grej. Jossefinen kommer hem snart. Bara om typ tre veckor. Yeehooooo!! Och hon har med sig Beccan hem ett par dar också. Yeeehoooo igen. My crew is back in town ;)

"Tiden läker inga sår
och det som inte dödar
stärker inte heller
och så länge man landar på
sina fötter klarar man sig inte
och det finns inga kläder som tål
det dåliga väder du och jag
haft så länge nu och det
känns som om jag har ett
stort jävla moln över mig
vart jag än går"
(Lasse Lindh)




OVERANDOUT

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback