Ännu en helg på väg mot sitt slut.

Har spenderat många timmar på Själsö denna helg, för att solen skiner ju hela tiden. Och hur kul är det att bo i stan då? Inte alls vill jag påstå. Är en lantis i själen, det är dagens sanning.
Men det är konstigt att det är kallare inne än vad det är ute här just nu. Brr... Får knattra snabbt innan fingrarna fryser fast eller nått.

Det har varit en jävligt trevlig helg faktiskt. Började ju lite tråkigt med att fredag var sista dagen på Snäckan. Men det gick bra att säga hejdå till nästan alla barn. En del blev dock arga på mig och ville inte ens prata med mig. Lite tråkigt. Senare på kvällen tog jag cykeln och svepte över till mormor som fyllde år. Ett ganska sömnigt kalas, men alltid roligt att träffa mommo trots allt. Piggnade dock till i minusgraderna på väg hem, och beslöt mig för att haka på Marie och Anna som skulle ut på krogen.
Vi möttes upp vid Hamnplan 5 och väl inne insåg vi att vi tre stod för en fjärdedel av alla besökare typ ;)
Men det blidde mer folk sen. Några trevliga, och några som var mycket mindre trevliga. As usual.
Kul var det i alla fall, men var jäkligt trött när jag kom hem.

Lördag var jag som sagt ute på Själsö, och umgicks med mamma och Sira. Linus och pappa var på rally och kom senare. Åkte in till Visby igen, och vid niotiden drog jag, Josse, Beccy och Cliffen iväg till Snäck-stranden för att grilla korv. Det var himla mysigt men också ruggigt kallt. Gav upp efter två timma och åkte hem till mitt istället. Det var kul att träffa Beccy igen, tråkigt att hon bor i Borlänge tycker jag. Hade vart bättre att Ornäs BK hade flyttat hit istället ;)

Imorgon är det jobb igen. Ser fram emot det faktiskt. Allt utom morgnarna, och de tidiga kvällarna som blir efterföljden av morgnarna. Men men, det finns ju alltid helger att sova på iofs.

Idag är det grattis som fan till Serafia som fyller 20. Hurra!


"Vad skönt att veta, min vän?
När du tappar förståndet
Du inser snart igen,
att det inte är första gången"


Peace, love and Håkan Hellström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback