Lägenhetsbrist, GGN och så lite politik.

Varit och kollat på en lägenhet inne i Visby i veckan. En riktigt fin, och stor etta med perfekt läge. Men den var dyr. Och när det blev budgivning om hyran var jag ju ganska körd. Trist. Men det kommer väl fler får man hoppas. Kanske inte på Gotland dock, här är det ju inte meningen att ungdomar ska bo tydligen.


En av årets höjdpunkter gick av stapeln i helgen. GGN, Gotland Grand National, den enduritävling som har flest startande i världen. Så jag letade fram regnkläderna, gasade iväg i Fiestan med Marie och påbörjade en händelserik dag på Tofta Skjutfält. Dagen var rolig, man fick se det man kom för. Allt utom "Hästskon". Den roligaste delen på banan. Jag ska aldrig mer gå ut i skogen utan en karta, haha. Och definitivt inte parkera bilen på okända marker heller. Kom fram till att jag önskar mig ett navigatorsystem och en Batmobile i julklapp. Haha.


Efter den utflykten var det bara att susa hem, sova ett par timmar, sen på med partystassen och till Hamnplan 5 aka Skeppet med Josse och svänga sina lurviga. Och där gjorde vi slutsatser som att det måste vara svårt att hålla balansen om man är två meter lång och har stl 36 i skor, att det faktiskt inte funkar att jonglera med ett paraply för att få brudar och så kom vi på bartenderns knep för att få dricks.


Köpt världens bästa DVD. Ronny & Ragge. Hela serien + bonusfilm. Sånt skrattar jag åt.


Jag blir så förbannad när folk jämför kommunister och nazister. Whattahell!! Det är långt ifrån samma sak. Kommunismen är i grund och botten en samhällsstruktur som värnar om alla människor. Man vill se till att alla har en levnadsstandard som är bra, och tycker att alla ska hjälpa till med det efter egen förmåga.

Men nazismen är ju ond rakt igenom. Grundtanken är ju att en del människor är bättre än andra. Att de är överlägsna på alla sätt. Och om de som då är mindre värda finns kvar eller inte är skit samma, bara de inte tror att de kan ta för sig. Visst, jag håller med om att till exempel Stalin var en jävla dåre. Men kan man verkligen fördöma en hel "rörelse" för att några misstolkar, utnyttjar och gör sjuka saker i exempelvis kommunismens namn? Det är som med religionen, många tycker att alla muslimer är terrorister. Men ingen säger att alla kristna är mördare. Det kommer ju alltid finnas sjuka människor som utnyttjar religion, politik och vad som helst egentligen för att få fram sina egna syften. Så vad gör det om Ohly kallar sig kommunist, det gör honom inte till en Stalin. Han tror ju bara på grundidén, som faktiskt är god. Det är inte nazismen. Så det då.


Kommentarer
Postat av: Kim

Vilket var bartenderns knep då??????

2005-11-09 @ 17:26:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback