Julsvammel

Annandag jul. Som vanligt är det total stiltje efter julafton. Innan är man helt galet stressad, och efter gör man ingenting i flera dagar. Skumt. Undrar om det blir utgång ikväll dock?! Verkar ju som om ingen ska ut, får väl henka på syrran kanske. Skulle vara himla roligt i alla fall.


Snöar för fullt idag. Tycker det vräker ner hela tiden, men på något underligt sätt verkar det inte bli mer snö på marken. Jag ser i alla fall fram emot att åka pulka. "En hål" som man ska ropa enligt Olle. Ska bli intressant  att pröva om det funkar.


Julafton var pyttelite annorlunda i år. Bara jag och föräldrarna hela dagen, så vi hade sparat julpyntadet, och granklädandet till förmiddagen där. Hann inte bli tråkigt, vilket jag faktiskt fasat för att det skulle bli. Sen vi sextiden kom syskonen med respektive. Därefter julmiddag, och julklappsutdelning. Fick mycket fina grejer. Tack för dem!


Nu har jag skrivit på kontraktet för lägenheten. Oh yeah!! Flyttar in den 8 januari, och får bo kvar tills den 8 juni. Hoppas man hittat något annat då. Annars blir det att återvända till friggan på Själsö one more time.
Ser verkligen fram emot att få bo och rå om mig själv. Det enda som är lite negativt med flytten är att det inte kommer finnas internet. Får helt enkelt åka till Själsö emellanåt och snylta på bredbandet. Muahaha.


Dagens fråga: Hur kommer det sig att det är så lätt att tappa bort en fjärrkontroll?
Jag förlägger dem hela tiden, och får leta i timmar innan jag hittar dem. Frustrating.


Gick sista dagen på dagis nu den 23. Lite sorgligt tycker jag, men när det inte känns riktigt 100% rätt så.
Det har ju varit hemskt roligt och så, men jag missar den stora biten av språket jag vill jobba med.
Så himla bra att man kan få testa på praktikplatser innan man börjar plugga. Men till hösten så är det nog dags.


Inte mycket vettigt i denna blogg just nu, men vad ska man göra då? Håll tillgodo...


 


Kommentarer
Postat av: bibbsi

Imorgon du Linn, då ska du ha bjudning!!

Ser fram emot detta....

2005-12-30 @ 16:51:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback